سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع روش های جراحی چانه

 ژنیولاستی پاستخوانی 

این جراحی یکی از اشکال متداول روش های جراحی ژنیوپلاستی است زیرا به راحتی می تواند با عملکردهای مختلف سازگار شود. در این روش جراح فک از طریق لثه برشی ایجاد می کند. سپس استخوان چانه بریده می شود و جراح را قادر می سازد تا استخوان چانه را به روشی قابل کنترل بشکند. سپس او استخوان را به موقعیت جدید خود منتقل می کند و با پیچ های کوچک آن را در جای خود قرار می دهد. سپس برش با بخیه های قابل جذب دوخته می شود. برای افزایش یا کاهش طول صورت، استخوان نیز می تواند به سمت بالا یا پایین حرکت کند.

جراحی بزرگ کردن چانه

این جراحی به منظور بزرگ کردن چانه انجام می شود. افرادی که برای انجام این روش انتخاب می شود به قدری چانه های کوچکی دارند که با روش های معمول مانند تزریق چربی یا قرار دادن پروتز بزرگ نمی شوند. همچنین این جراحی برای افرادی که دارای بدشکلی و نانجاری های پیچیده ای هستند کاندید مناسب عمل ژینوپلاستی اسلایدینگ می باشند.

جراحی کوچک کردن چانه

در این جراحی برشی در زیر چانه و درست در داخل دهان ایجاد می شود. برای شکستن استخوان فک از اره مخصوص جراحی استفاده می شود. این جراحی مشابه عمل بزرگ کردن فک می باشد با این تفاوت که در این جراحی استخوان به عقب برده می شود.

تزریق ژل و فیلر

برای افرادی که به دنبال یک روش غیر جراحی برای ایجاد هماهنگی در صورت خود هستند، تزریق ژل و فیلر پوستی ممکن است گزینه خوبی باشد. با تزریق پرکننده های پوستی در زیر پوست چانه، شکل ظاهری چانه را تغییر داد و صورت را زیباتر و جذاب تر کرد. اما باید توجه داشت این روش نتایج طولانی مدت ندارد. ماندگاری تزریق ژل و فیلر معمولا 6-12 ماه طول می کشد.

تزریق چربی برای فرم دهی چانه

تزریق چربی به عنوان یک روش جایگزین مناسب برای ایمپلنت چانه محسوب می شود. در این روش، جراح از چربی خود بیمار که معمولاً از قسمت دیگری از بدن با چربی اضافی مانند شکم گرفته می شود، استفاده می کند تا تناسب بیشتری در شکل چانه نسبت به بقیه اجزای صورت ایجاد کند. اما باید توجه داشت که تزریق چربی یک روش کاملا موقتی است و معمولاً ماندگاری آن 2-3 سال می باشد.

انتخاب هر یک از روش های فوق الذکر به شرایط و وضعیت بیمار بستگی دارد و در نهایت این جراح فک است که تصمیم می گیرد از چه روشی جهت اصلاح چانه برای فرد استفاده کند. وقتی چانه به شدت بیرون زده یا عقب رفته باشد، جراح ممکن است عمل کاشت یا ایمپلنت چانه یا ژنیوپلاستی کشویی را توصیه کند. همچنین روش تزریق چربی و پرکننده های پوستی برای کسانی که به دنبال اصلاح کمتری روی چانه های خود هستند، توصیه می شود.

نحوه انجام ژنیوپلاستی

در این جراحی ابتدا نیاز به برداشتن استخوان چانه برای جا به جایی موقعیت آن می باشد. این کار از طریق برشی که به صورت نوسانی به وسیله اره در استخوان چانه زده می شود، انجام می شود. پس از خارج کردن این استخوان قسمت باقیمانده فک به جلو کشیده شده و برای فیکس کردن محل جدید آن از صفحه و پیچ هایی از جنس فلز تیتانیوم ( ضد حساسیت و سازگار با بدن) استفاده می شود. برشی که در داخل دهان زده می شود با بخیه های جذبی بسته می شود. پس از اتمام کار دور سر بیمار بانداژی بسته می شود تا فشاری بر آن وارد نشود. مدت زمان جراحی بینی 45 تا 90 دقیقه می باشد.

چه افرادی کاندیدای مناسب جراحی پروتز چانه هستند ؟

  • افرادی که غبغب بزرگی دارند و گردن شان نیز چاق است.
  • افرادی که چانه عقب رفته دارند.
  • کسانی که چانه شان نوک تیز یا مربعی شکل است.
  • اشخاصی که کوچکی چانه در آن ها باعث بزرگ نمایی بینی در چهره شان شده است.

کاربرد پروتر چانه

  • پروتز چانه سبب بهبود فرم چانه و جلو آمدن چانه به میزان نرمال و طبیعی می شود.
  • از پروتز چانه می توان به منظور افزایش پهنای چانه استفاده کرد.
  • با پروتز چانه می توان غبغب را تا حدود زیادی مخفی کرد.
  • ارتفاع عمودی چانه به کمک پروتز چانه ، تا حد مطلوبی افزایش می یابد.
  • نهایتا این که پروتز چانه منجر به بهبود هارمونی و تناسب کلی صورت می گردد.

اقدامات قبل از جراحی پروتز چانه

نگرش ذهنی مثبت ، انتظارات واقع بینانه و شکیبایی ؛ تاثیر بسزایی در اقدامات قبل و بعد از جراحی پروتز چانه خواهند داشت.

این اقدامات ، کمک می کنند زمان بهبودی سریع تر و با آرامش بیشتری سپری شود. لازم به ذکر است مهم ترین کاری که می توانید برای آمادگی ذهنی انجام دهید ، انتخاب بهترین دکتر جراح پروتز چانه در تهران و دارای برد تخصصی زیبایی می باشد.

  • یک دکتر خوب برای ایمپلنت چانه ، به خواسته ها و نگرانی های شما با شکیبایی گوش می دهد.
  • از دیگر موارد ضروری قبل از عمل این است که شما برای انجام این عمل جراحی ، باید سالم باشید.
  • قبل از پروتز چانه در تهران ، باید سابقه پزشکی و داروهایی که در حال حاضر استفاده می کنید را حتما در اختیار پزشک قرار دهید.
  • قبل از جراحی پروتز چانه برای متقاضیان جراحی ؛ آزمایش خون ، نوار قلب ( برای بیماران 45 تا 50 سال یا مبتلا به بیماری قلبی ) تجویز می شود که باید به وقع انجام شده و نتیجه آن در اختیار جراح قرار گیرد.