سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان ریشه دندان چیست؟

کانال ریشه دندان محل قرار گیری عروق و عصب های دندان می باشد. این دسته از عصب ها در داخل بافتی نرم قرار گرفته اند. در اصطلاح پزشکی، نام این بافت نرم پالپ می باشد. هنگامی که پالپ دچار آلودگی و یا عفونت شود، شما برای درمان می توانید به بهترین دندانپزشک درمان ریشه در تهران مراجعه کنید. معمولا دندانپزشک پس از معاینه، درمان ریشه دندان و یا عصب کشی را به شما توصیه می کند. همچنین شما برای انجام عصب کشی دندان می توانید به بهترین دکتر عصب کشی در تهران مراجعه کنید.

درمان ریشه دندان تنها در زمانی که دندان های شما دارای پوسیدگی و عفونت ریشه باشد، انجام می شود. بهترین دندانپزشک درمان ریشه در تهران پالپ های عفونی را بیرون می آورد. با خارج کردن این عفونت ها، کانال های دندان پاکیزه می شود. سپس داخل آن را با استفاده از مواد مخصوص پر می کنند. شکستگی، پوسیدگی، ترک و آسیب دیدگی موجب عفونی شدن پالپ ها می شود. ورم در فک و لثه، درد و حساسیت به سرما و گرمای نوشیدنی ها از علامت های مهم عفونت ریشه دندان می باشد.

مراحل درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان در 4 مرحله انجام می شود. شما برای انجام این کار، فقط 2 بار باید به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. این مراحل شامل موارد زیر می باشد:

  1. در مرحله اول بهترین دندانپزشک درمان ریشه دندان در تهران، قبل از شروع کار از بی حسی موضعی استفاده می کند. معمولا آن را به لثه تزریق می کنند. با انجام این کار، دهان سر و بی حس می شود. سپس با استفاده از محافظ دندانی، دهان را باز نگه می دارند. با انجام این کار دهان در طول انجام پروسه درمان ریشه، خشک باقی می ماند.
  2. در مرحله بعدی دندانپزشک با استفاده از مته، در داخل دندان سوراخ ایجاد می کند. پس از آن با فایل های کوچک داخل دندان را تمیز می کند. سپس به وسیله همین فایل ها، به ریشه و داخل دندان فرم می دهند. دندانپزشک به منظور کاهش عفونت جدید و باکتری ها، با استفاده از محلول ضد میکروب درون دندان را شست و شو می دهند.
  3. در مرحله سوم، دندانپزشک درون دندانی را که به صورت کامل تمیز شده است، با استفاده از مواد لاستیکی پر می کند. بعد از آن بر روی دندان پانسمانی موقت قرار می دهند.
  4. بعد از گذشت چند هفته باید مجددا به داندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک بر روی دندان شما یک تاج دائمی قرار می دهد. با انجام این کار، درمان شما به پایان می رسد. همچنین پس از اتمام درمان، شما می توانید اقدام به انجام امور زیبایی مانند کامپوزیت کنید. شما برای انجام این کار می توانید به بهترین دکتر کامپوزیت در تهران مراجعه کنید.

مزایای درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان نیز مانند سایر روش های درمانی دارای مزایا و معایب می باشد. از اصلی ترین مزایای درمان ریشه دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جویدن بهتر غذا: همان طور که گفته شد، عفونی شدن ریشه دندان باعث ایجاد درد و ورم می شود. با توجه به این موضوع در هنگام جویدن برای شما مشکل ایجاد می شود. بهترین دندانپزشک درمان ریشه در تهران با انجام درمان ریشه دندان برای شما، عفونت ها را از داخل دندان خارج می کند. با انجام این کار، درد و تورم از بین می رود و شما می توانید به راحتی غذاها و خوراکی ها را بجوید.
  2. فاقد درد: بسیاری از افراد تصور می کنند که درمان ریشه دندان، روشی بسیار دردناک می باشد. جالب است بدانید که برخلاف تصور عموم، درمان ریشه دندان روشی کاملا بدون درد است. امروزه دندانپزشک ها با استفاده از تجهیزات و تکنیک های جدید و به روز، این کار را به صورتی برای شما انجام می دهند که کم ترین درد به شما وارد شود.
  3. جلوگیری از افزایش عفونت: بهترین دندانپزشک درمان ریشه در تهران با انجام درمان ریشه دندان برای شما، عفونت ها به صورت کامل خارج می کند. خروج این عفونت ها موجب عدم گسترش عفونت به صورت، بافت ها و استخوان فک می شود.
  4. مقرون به صرفه: شاید فکر کنید کشیدن دندان از انجام درمان ریشه دندان راحت تر و ارزان تر می باشد. توجه داشته باشید که شما به منظور پر کردن دندان، باید از ایمپلنت و یا پروتز استفاده کنید. هزینه انجام این کارها از درمان ریشه دندان بسیار بالاتر می باشد.

مراقبت های بعد از درمان ریشه دندان

بهترین دندانپزشک درمان ریشه دندان بعد از اتمام کار، مراقبت های مهم را به شما تذکر می دهد. برخی از این مراقبت ها شامل موارد زیر می باشد:

  1. در ساعات اولیه از خوردن خوراکی های سفت پرهیز کنید. به هیچ عنوان برای خوردن، به دندان ها فشار وارد نکنید.
  2. از شست و شوی دهان در 6 ساعت اولیه پرهیز کنید. پس از آن با استفاده از آب گرم و نمک، دهان را شست و شو دهید.
  3. از مصرف سیگار و دخانیات پرهیز کنید.
  4. با احتیاط مسواک بزنید و به دندان خود فشار وارد نکنید. از نخ دندان به آرامی استفاده کنید و آن را محکم نکشید.
  5. بهترین دندانپزشک درمان ریشه در تهران برای شما آنتی بیوتیک و مسکن تجویز می کند. این داروها را در ساعت مقرر خود مصرف کنید.
  6. خون ریزی بعد از درمان ریشه دندان، امری کاملا طبیعی می باشد. شما برای کاهش آن می توانید دندان خود را به آرامی فشار دهید.

کلام آخر

درمان ریشه دندان روشی برای تخلیه عفونت از داخل ریشه دندان می باشد. شما با انجام این کار می توانید درد و ورم دندان و لثه خود را از بین ببرید. در صورتی که به ریشه دندان عفونی توجه نشود، ممکن است مجبور شوید دندان خود را بکشید. درمان ریشه دندان روش کاملا بی درد می باشد. همچنین شما با رعایت نکات مراقبتی، می توانید به سرعت بهبود پیدا کنید.

ما در این مقاله بهترین دندانپزشک درمان ریشه دندان در تهران را به شما عزیزان معرفی کردیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما کمال تشکر را داریم. شما عزیزان می توانید انتقادات و پیشنهادات خود را با ما از طریق سایت ایران دنتال در میان بگذارید.